Artikkelit

15 parasta tapaa nitistää stressi viidessä minuutissa

nitistä stressi viidessä minuutissa

Kaikki ovat varmasti tunteneet stressiä ainakin silloin tällöin. Yhtä stressaa työt, toista kotiasiat ja kolmatta ihmissuhteet. Stressiä voi helpottaa ja estääkin jo viidessä minuutissa. Greatist.com listaa nämä 15 ja monta muuta viiden minuutin stressin nitistäjää.

  1. Kehon rentoutus. Jännitä jokaista lihasryhmää vuorollaan ja sitten rentouta.
  2. Kokeile kevyttä joogaa, joka yhdistää rauhoittavia asanoita ja syvähengitystä esim. Yin joogaa.
  3. Meditoi. Mielen hiljentäminen toimii erittäin hyvin työperäiseen stressiin.
  4. Syvähengitä. Sen on todistettu laskevan verenpainetta ja stressihormonina tunnetun kortisolin tasoja
  5. Hengittele hyviä tuoksuja, kuten rentouttavaa laventelia, jolla on todettu olevan stressiä laskeva vaikutus.
  6. Kuuntele musiikkia.
  7. Naura. Nauru vähentää stressin fyysisiä vaikutuksia, kuten väsymystä.
  8. Vaihda kahvi teehen. Mustan teen on todettu laskevan kortisolitasoa ja lisäävän rentouden tunnetta.
  9. Liiku. Saat endorfiineja, jotka vaikuttavat tehokkaasti stressinpoistossa.
  10. Kokeile ohjattua visualisaatiota. Kun kuvittelet mielessäsi rauhallisen näkymän vähennät ahdistusta.
  11. Lähde kävelylle. Rauhallinen kävely luonnossa rauhoittaa.
  12. Pure purkkaa, se laskee kortisolin tasoja.
  13. Mene hierontaan. Se auttaa fyysiseen kipuun, mutta sillä on myös stressiä vähentävä vaikutus.
  14. Halaile. Halauksessa erittyy onnellisuuteen liitettyä oksitosiinihormonia. Myös lemmikkien rapsuttelu auttaa.
  15. Pidä kiitollisuuspäiväkirjaa tai tavallista päiväkirjaa. Kirjoittaminen toimii pienenä meditatiivisenä hetkenä ja positiivisten asioiden ylös kirjoittaminen auttaa aivoja huomaamaan lisää positiivisia asioita elämässäsi.

Lähde: Greatist.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *